Fundusz venture capital Enterprise Investors sfinansuje dynamiczny rozwój Webmedia Estonia
Warszawa, 20 lipca 2010 r. — Enterprise Venture Fund i (EVF), fundusz venture capital zarządzany przez Enterprise Investors (EI), podpisał umowę zakupu 36% estońskiej firmy Webmedia. Inwestycja funduszu wyniesie 7 mln euro i zostanie przeznaczona na sfinansowanie dynamicznego rozwoju spółki.
„Podjęliśmy decyzję o pozyskaniu dodatkowego kapitału, żeby dodać rozmachu międzynarodowej ekspansji naszej firmy. W ten sposób będziemy mogli przyjąć jeszcze bardziej agresywną strategię rozwoju niż dotychczas i realizować jeszcze większe projekty. Pozyskując Enterprise Investors jako inwestora, zapewniamy sobie współpracę z partnerem mającym świetną reputację, dobrze osadzonym w regionie Europy Środkowej i Wschodniej, z istotnym dla naszej współpracy doświadczeniem w sektorze informatycznym. To partnerstwo może też pozwolić nam stać się pierwszym producentem oprogramowania w krajach bałtyckich, który uzyska status spółki publicznej poprzez wejście na giełdę” – powiedział Priit Alamäe, współzałożyciel i szef Webmedia Group.
„Cieszymy się, że właśnie realizujemy naszą pierwszą bezpośrednią inwestycję w Estonii. Dotychczasowy sukces rynkowy spółki, zarówno w kraju powstania, jak i na międzynarodowych rynkach, zrobił na nas jako inwestorze ogromne wrażenie. Chcemy wesprzeć dalszy dynamiczny rozwój i szybką międzynarodową ekspansję Webmedia Group. Jesteśmy również bardzo zadowoleni z możliwości współpracy z ambitnym Zarządem spółki i chcemy wspólnie realizować jej cele” – powiedział Rafał Bator, Partner w Enterprise Investors, szef zespołu venture capital.
Webmedia Group jest niekwestionowanym liderem wśród producentów oprogramowania komputerowego w Estonii. Poza tym firma stale rozszerza swoją obecność na międzynarodowych rynkach – w Europie, Azji i Afryce (ma klientów w 60 krajach). Oprogramowanie produkowane przez Webmedia jest adresowane głównie do sektora publicznego (rozwiązania e-government, które czynią z Estonii kraj numer 1 pod tym względem na świecie, oraz rozwiązania e-health). Od momentu powstania w 2000 r. Webmedia Group osiąga atrakcyjne wyniki finansowe i odnotowuje stały wzrost. Sprzedaż rosła o 57% średniorocznie (CAGR) w okresie 2004-2008 i osiągnęła 15 mln euro w 2009 r.