powrót do informacji prasowych
30 XI 2011

EVF zainwestował w Ballroom

Warszawa, 30 listopada 2011 r. — Enterprise Venture Fund I (EVF), fundusz venture capital zarządzany przez Enterprise Investors, zainwestował 6,25 mln euro (czyli ponad 28 mln zł) w Ballroom International, największą niezależną sieć sprzedaży reklamy internetowej w regionach Europy Środkowej i Południowo-Wschodniej. EVF objął 35% udziałów w spółce w ramach transakcji podwyższenia kapitału. Kapitał zainwestowany przez fundusz spółka przeznaczy na kontynuację ekspansji geograficznej i produktowej.

Ballroom działa na rynku reklamy internetowej, który jest najdynamiczniej rozwijającym się segmentem całego przemysłu mediowego – i jedynym, który stale się rozwija pomimo obecnego spowolnienia gospodarczego. We wszystkich krajach regionu CEE/SEE, w których działa Ballroom, przewidywany jest dynamiczny wzrost rynku reklamy internetowej na poziomie 16% średniorocznie w ciągu najbliższych kilku lat; w Rumunii i w Turcji prognozuje się nawet 30% wzrostu rocznie. W 2010 r. wydatki na reklamę w Internecie przekroczyły na tych rynkach łączną wartość 1 mld euro. W krajach, w których aktywny jest Ballroom (zamieszkiwanych łącznie przez 150 mln ludzi), z Internetu korzysta jedynie 50% osób; dla porównania – w Europie Zachodniej jest to 70% mieszkańców. Średnie wydatki na reklamę internetową w CEE/SEE to zaledwie 6 euro rocznie na osobę, w porównaniu z 47 euro w całej Europie Zachodniej czy 60 euro w Niemczech.

Ballroom International jest spółką holdingową z siedzibą w Monachium. Firma powstała w 2009 r. Strategia Ballroom zakłada konsolidację lokalnych liderów na rynku brokerów reklamy internetowej w krajach CEE/SEE. Dzięki temu powstanie firma z kompleksową ofertą dla globalnych inwestorów chcących wejść na te szybko rozwijające się rynki. Ambicją Ballroom jest to, żeby stać się partnerem handlowym pierwszego wyboru dla pragnących zaistnieć w tym regionie międzynarodowych reklamodawców i wydawców internetowych. Już obecnie, dzięki spółkom zależnym w Polsce, Czechach, Rumunii, na Węgrzech i w Turcji, Ballroom jest największą niezależną siecią sprzedaży reklamy internetowej w Europie Środkowej i Południowo-Wschodniej. Grupa rozwija się dynamicznie i w 2011 r. prognozuje osiągnięcie łącznych przychodów przekraczających 25 mln euro.

„Bardzo spodobała się nam strategia Ballroom polegająca na konsolidacji stosunkowo małych, lokalnych rynków reklamy internetowej w Europie Środkowej i Południowo-Wschodniej w ramach jednej dominującej marki. Zarządzający spółką, a jednocześnie jej założyciele, są cenieni w branży reklamowej i zmotywowani do osiągnięcia sukcesu w regionie CEE/SEE. Nasz fundusz venture chce wspierać założycieli Ballroom w osiągnięciu tego celu. Wierzę, że razem możemy zdziałać więcej” – powiedział Rafał Bator, Partner w Enterprise Investors, odpowiedzialny za inwestycje EVF.

„Pozyskanie tak doświadczonego i wiarygodnego inwestora, jakim jest fundusz venture capital z grupy Enterprise Investors, jest doskonałym posunięciem strategicznym dla naszej spółki. Kapitał zainwestowany przez EVF pozwoli nam na przyspieszenie ekspansji w regionie, a także na zaoferowanie naszym klientom bardziej kompleksowych produktów. Razem z nowym inwestorem w spółce mamy jeszcze jeden ważny cel, a mianowicie wprowadzenie Ballroom na Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie, i dołożymy wszelkich starań, żeby ten cel w ciągu kilku lat osiągnąć” – powiedział Alexander Sigl, Dyrektor Zarządzający Ballroom.