Enterprise Investors sfinansuje ekspansję sieci supermarketów spożywczych Dino
Warszawa, 9 czerwca 2010 r. — Dino to sieć sklepów spożywczych z polskim kapitałem, które powstają od 1999 r. Wtedy to na terenie województwa wielkopolskiego działalność rozpoczęły pierwsze sklepy sieci. Od momentu powstania Dino intensywnie się rozwija. Obecnie sieć liczy 97 sklepów, zlokalizowanych głównie w województwach wielkopolskim, dolnośląskim, lubuskim, opolskim, kujawsko-pomorskim i łódzkim. Dino otwiera średnio 1-2 nowe sklepy w miesiącu. Przychody spółki w 2009 r. wyniosły 420 mln zł. W 2010 r. spodziewany jest ich 30-procentowy wzrost – do ponad 540 mln zł.
r. spodziewany jest ich 30-procentowy wzrost – do ponad 540 mln zł.
„Uznaliśmy Dino za atrakcyjną inwestycję, bo zrobił na nas wrażenie bardzo szybki rozwój firmy w ciągu ostatnich trzech lat, w którym to czasie potroiła ona zyski. Widzimy możliwość dalszego szybkiego wzrostu Dino przez rozbudowę sieci o kolejne sklepy w różnych częściach Polski. Format sklepów prowadzonych przez Dino wyróżnia się na tle konkurencji, w szczególności w zakresie oferty mięsa, wędlin oraz innych produktów świeżych, co daje firmie przewagę wśród konkurentów.” – powiedział Michał Rusiecki, Partner Zarządzający w Enterprise Investors prowadzący tę inwestycję.
„Cieszymy się z pozyskania do spółki Enterprise Investors, które jest doświadczonym inwestorem w branży handlowej. Naszym celem jest dynamiczny rozwój naszej sieci o co najmniej 30-40 placówek rocznie w ciągu najbliższych kilku lat. Razem z EI dużo łatwiej będzie nam osiągnąć ten cel” – powiedział Szymon Piduch, Prezes Zarządu Dino.