powrót do informacji prasowych
6 XII 2001

Decorador – nowa inwestycja EI w handlu detalicznym

Warszawa, 6 grudnia 2001 r. — W marcu 2002 r. na ul. Aleje Ujazdowskie w Warszawie na powierzchni 3000 m2 zostanie otwarty pilotażowy sklep sieci Decorador z artykułami do dekoracji i wyposażenia wnętrz. Decorador Sp. z o.o. – właściciel sklepu, a w przyszłości sieci Decorador – jest przedsięwzięciem typu start-up, finansowanym przez Enterprise Investors. Spółka jest najnowszą inwestycją EI w handlu detalicznym.

Polish Enterprise Fund i Polish Enterprise Fund IV, fundusze inwestycyjne zarządzane przez Enterprise Investors zainwestowały w nowo utworzoną spółkę Decorador 3 mln USD.

Fundusze EI są obecnie właścicielem 100% akcji Decoradora Sp. Z o. o. Firma znajdzie się w grupie pięciu sieci handlowych, w których inwestorem są fundusze EI. Obok Decoradora są to: W. Kruk, Deni Cler, Eldorado, Apteki Polskie. Decorador jest jednocześnie szóstą firmą start-up (nowo tworzoną) finansowaną przez fundusze Enterprise Investors.

“Nasza wiara w sukces Decoradora opiera się na przekonaniu, że istnieje rosnący popyt na tego typu wyroby, a prowadzenie projektu powierzyliśmy osobom o długoletnim doświadczeniu w dziedzinie handlu artykułami wyposażenia wnętrz. Jeśli pierwszy sklep odniesie oczekiwany sukces, zapewnimy firmie dalsze środki finansowe na otwarcie następnych sklepów w Warszawie i innych dużych miastach.” – powiedział Jacek Siwicki, Partner Zarządzający w Enterprise Investors, odpowiedzialny za tę inwestycję.

Enterprise Investors zarządza największą w Polsce i całym regionie Europy Środkowej i Wschodniej grupą funduszy typu venture capital i private equity. Od 1990 r. fundusze zarządzane przez Enterprise Investors: Polish Enterprise Fund IV, Polish Enterprise Fund, Polish Private Equity Fund I i II oraz Polish-American Enterprise Fund zainwestowały ponad 600 mln USD w 85 przedsiębiorstw reprezentujących różne sektory gospodarki. Łączna kwota inwestycji EI w spółki prowadzące sieci handlowe wynosi – razem z najnowszą – 23 mln USD.

Decorador jest odpowiedzią na potrzeby klientów, którzy w sondażach są zgodni, że na polskim rynku brak jest nowoczesnych sklepów z akcesoriami do wystroju wnętrz. Decorador będzie pierwszym sklepem nowej sieci detalicznej wyspecjalizowanej w dekoracjii wyposażeniu wnętrz, wychodzącej naprzeciw potrzebie kreowania własnego otoczenia.

“Naszym celem jest zaprezentowanie polskim klientom nowych standardów handlu detalicznego. Chcemy wyjść naprzeciw ich potrzebom i oczekiwaniom, zarówno pod względem różnorodności asortymentu, jak i jakości obsługi. Nie ulega wątpliwości, że Decorador wpisze się na stale w mapę sprzedaży detalicznej w Polsce i będzie torować drogę nowym trendom wystroju i dekoracji wnętrz” – powiedział Adam Mularuk, Prezes Zarządu Decorador Sp. z o.o.

W swoim segmencie rynku sklep Decoradora będzie wyróżniać powierzchnia ekspozycyjna (3000 m2), która pozwoli zaoferować ponad 15 tys. artykułów w jednym miejscu. Decorador zaproponuje szeroki, różnorodny asortyment: oryginalne towary sprowadzane z najdalszych zakątków świata, a także z Europy i rynku polskiego.

Lista towarów jest właściwie niewyczerpana. Wśród sprzedawanych artykułów znajdą się elementy oświetlenia, dekoracji iwyposażenia łazienek, kuchni, czy przedpokojów, a także: dywany, tkaniny, koronki, zdobienia, klasyczne i nowe wzory pościeli, ręczników, poduch, kołder, koców, pledów i innych materiałów, które współtworzą atmosferę domu.

Osoby odpowiedzialne w Decoradorze za zakupy artykułów postawiły nie tylko na funkcjonalność, ale także na estetykę, która stanowi coraz istotniejszy element wyboru dla współczesnego polskiego klienta.

Poza tym Decorador stawia na różnorodność i oryginalność wzornictwa, a także unikalny charakter proponowanych przedmiotów. Serie ukazujące się w sklepie będą krótkie, stale będą pojawiały się nowe kolekcje.

“Decorador będzie sklepem proponującym artykuły dla wszystkich. Najważniejsza jest dla nas relacja ceny do wartości. Pragniemy, aby klient miał poczucie, że produkt jest wart swojej ceny.” – dodał Adam Mularuk.

Jednym z głównych motywów do otwarcia sklepu Decorador było założenie, że proces tworzenia i urządzania domu jest permanentny. Przez lata urządzamy, dodajemy lub zmieniamy akcesoria, obrazy, bibeloty, aby odnaleźć wymarzony i unikalny wygląd wnętrza. Dekoratorstwo i aranżacja wnętrz, podobnie jak moda, ulegają ciągle nowym trendom i przemienności sezonów. Znajdzie to odzwierciedlenie w ofercie Decoradora. Z drugiej strony – biorąc pod uwagę długotrwałość procesu urządzania domu – zostanie utrzymana spójność stylistyczna. Pozwoli to klientom na tworzenie pasujących do siebie kompozycji, na uzupełnianie, rozbudowywanie lub rozwijanie pomysłów rozpoczętych lub zainspirowanych zakupem w Decoradorze.

Innym ważnym atrybutem Decoradora będzie jakość obsługi. Przyszli pracownicy przygotowywani są nie tylko do sprzedaży. Ich zadaniem będzie również pomoc, doradzanie oraz inspirowanie nowych pomysłów lub rozwiązań w zakresie aranżacji wnętrz. Obsługa klienta nie ograniczy się do prezentacji i sprzedaży towarów, będzie rozszerzona o wszelkiego rodzaju usługi uzupełniające, takie jak: porady stylistów, usługi aranżacyjne, montażowe czy krawieckie. Powstanie wiele udogodnień ułatwiających zakupy: stworzone zostanie specjalne stanowisko z listą prezentów na różne okazje, jak również punkt pakowania upominków itp.

Według badań przeprowadzonych przez SMG/KRC na przyszłych klientach Decoradora, w koncepcji projektu najwyżej oceniono:

  • szeroki asortyment (29% ankietowanych)
  • unikalność towarów/zmienny asortyment (28%)
  • dostawy do domu (22%)
  • przestronność sklepu (18%)
  • dogodną lokalizację (16%).